Färska jordgubbar i September, lyx!

teamday #2

Har spenderat min dag såhär:

Idag hade vi vår andra teamday, och vi åkte till Adventure Park i Manavgat. Det var FETT. Har nu inte alla bilder som visar hur vi gick på repstege typ 25 meter upp i luften och åkte linbana över vattnet. Men alltså det var riktigt bra. Även om det var individuellt var det bra teamwork. Helt nöjd. Helt slut. Kommer sova så gott och ha ont i musklerna imorgon. Yes!

Igår hade vi också teamevening med alla guider i Antalya-regionen. Så åkte vi båt på Manavgatfloden och åt middag. Trevligt! Därefter hamnade jag i Side, vilket ju passade perfekt eftersom vi skulle vara där idag.

Good day. Good night!

I said never in my wildest dreams

because we got the fire

Igårkväll skulle jag och Lotta hitta på något kul. Och då åkte vi in och åt på Crazy Horse med Signe, Amy och celebert besök från Kusadasi. BRA. Vi hade kul och är glada!
Idag är min sista semesterdag och jag bara tar det lugnt i soffan här hemma. Ska sova nu. Powernap. Åh så skönt.

en veckas semester

Vi är alla tre väldigt nöjda med semestern. Har hunnit göra iprincip allt som var planerat för oss under de 6 dagar mamma och Ingemar hälsade på mig i Turkiet.

Först landade de i Antalya och Ingemar har skaffat sig en superkamera, så de flesta bilderna har han tagit. Vi hyrde bil och begav oss mot shopping i Terracity, frukost på Starbucks och lunch på Midpoint.

Så körde vi runt i Old Town i ca 2 timmar för att hitta vårt hotell som de ju visade sig att man inte kunde köra till. Men det var värt det i slutändan för det var bara ett så gulligt litet pension mitt i smeten.

Och så badade vi i solnedgången.

På kvällen åt vi middag på Leman och tog oss sen en liten Raki rackare inne i den äldsta delen av Antalya innan vi gick och la oss.

På lördagen steg vi upp och begav oss mot Lowe Düden falls, har aldrig tidigare sett ett vattenfall så det var RIKTIGT ballt!

Sen körde vi mot Side och trodde då vi skulle bo i Side, men hotellet låg ca 15 minuter utanför och tacka gudarna att vi körde fel och hamnade vid Sides TanTur office så en ny karta gick att skriva ut. Classic family thing. Sen åt vi middag på Karma inne i Side nere vid hamnen.

Måndagmorgon åkte vi till Manavgat-marknaden och fyndade världens finaste skålar. ÅH VAD FINA DE ÄR. Färg gör mig och mamma lyckliga så vi var det.

Efter alla fynd körde vi till Alanya och gick in på borgen.

I Alanya lyckades vi med att bo på ett hotell mitt i stan, så på kvällen åt vi middag på Crazy Horse och jag stannade kvar för att hänga med guiderna.

Led av dödens trötthet när vi supertidigt tisdagmorgon körde mot Pamukkale. Sov nästan alla 6 timmar det tog att köra dit. Men ÅH vad fint det är! Pamukkale är kalktäckta berg med vatten som rinner ner. Uppe på berget ligger den antika staden Hierapolis. Hit ska ni åka mina vänner om ni har chansen. Riktigt läckert!

Vi bodde på ett gulligt litet pension där mer. En sån äkta stad trots alla besök av turister. Kvinnan som tillsammans med sin man äger hotellet lagade middag som också var riktiiiigt god. Vi checkade ut på onsdagmogon och sen hittade vi ett ställe som för 25 lira/person gav oss både timmar vid poolen och mat innan vi körde hem till Alanya.

Torsdag regnade det i Alanya så istället för att åka direkt till stranden åkte vi till Dimcayi och tog en kaffe.

Sen spenderade vi resten av dagen på vårt hotell och bara njöt av den fina sandstranden och maten!

Semestern med dessa två avslutades på balkongen med vin. Så tidigt fredag körde de mot Antalya för att spendera dagen i Istanbul och lät mig hoppa av på vägen. Så bra. Som jag fick hemlängtan till mitt rum och familj och vänner och allt!

orkar inte vad bra denna är

semestrar

Tja tja bloggen! Jag har semester med mamma och Ingemar här i Turkiet i totalt 8 dagar. Just nu är vi i Pamukkale men kör tillbaka till Alanya om några timmar. Hej då bloggen.

HEJ!

SWEET

När vi hade teamday och spelade paintball.

we don't even have to try, it's always a good time.

I tisdags var jag ledig, så efter min awesome utflykt i måndags åkte jag till Side och gick ut där. Btw, älskar Side om ni inte redan förstått det. Det såg i alla fall ut såhär då. Var i Side igen igår kväll. Gick inte ut, utan bara hade det bra med pizza, vin och film. Bara jättebra.
Sticker snart iväg till flygplatsen och hälsar hit Aalborg och Arlanda. Wuhu! Hörs!

glad överallt

HAR BARA HAFT DET JÄTTEBRA! Spelade ingen roll att jag hade nattflyg inatt, ni vet, det var kul! Och speciellt när man sen är för trött och allt är bara extra kul. Bra dag. Och sen har jag, mamma och Ingemar iprincip lagt upp en plan för vad vi ska göra när de kommer. SNART SNART SNART WIHO!