how little we know

En sak som jag tycker är lite obehaglig är hur lite vi vet om människor. Inte för att vi kräver att veta allt, men mer att det vore kul att veta något. I min klass går vi 27 stycken. Vi trivs bra. Säger jämt "åh, S3c, bästa klassen". Och alla tycker så. Men vi vet inget om varandra. Hur ser familjen ut? Skilda föräldrar? Syskon? Rädslor? Så glad som den verkar? Favoritfärg? Husdjur? Basic grejer som det. Efter 3 år tycker jag man borde veta något mer än för- och efternamn. Tråkigt.
Blir lika fascinerad varje gång jag hör något om någon, typ att de haft en fisk.


Kommentarer
Postat av: Lina

Fan va sant, jag har också tänkt på det där. Egentligen kan man inte alls säga att man känner alla i klassen vilket som sagt är mysko efter att ha spenderatfem gånger i veckan i tre år tillsammans!

2011-02-15 @ 21:16:53
URL: http://linasvea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0