fredagslista

Vad är den äckligaste mat du vet?
Nästintill avskyr bulgur och couscous. De som uppfann dem borde skjutas.

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
Jag var awesome. Jag var grym. Jag var fantastisk. Jag var bäst. Jag var seriös.

 

Vad ångrar du i livet (om något)?
Att jag inte åkte ett utbytesår i USA utan (iprincip) stannade hemma pågrund av en pojke.

 

Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
Att jag vid ett tillfälle ska ha lämnat en förfest för att gå och prata med en killes ex. vilket hade varit högst olämpligt och dessutom aldrig skulle ha skett.

 

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Min nya fina röda miniflicks-jacka.

 

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Hmm. Kan vara min svarta blus/skjorta som jag la hela 20kr för på Dalarnas version av Röda Korset.


Har du någon oanad talang?

Jag är bra på att jobba. Jag är sjukt bra på att sjunga med i låtar. Har ett enormt tålamod framför TVn. Kan göra rätt ok collage. Det är väl det. Ah just ja, jag blandar dipp jättefort och vet exakt när popcornen ska tas ur micron!

 

Vad gjorde du i helgen?
Jag var med Evelina&Martina på stan, klippte gräsmattor åt mormor&morfar, sa hej då till fina Hanna, åt familjemiddag.

 

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Jag jobbade lite. Det var väl den enda 2doen.

 

Vad har du på dig just nu?
En baseballtröja och stentvättade jeans. Och ett armband med små nallebjörnar och hästar som jag gjorde idag på dagis.

 

Senaste låt du lyssnade på?
Jimmy eat world - the middle

 

Bästa skönhetsknep?
För jag är så jävla snygg och fräsch jämt... Men vaska gärna vita tunna vadlånga leggins till för korta spaghettibandslinnen.

 

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Lite hipster. Och linnen + öppna skjortor. Och långa jackor. Och uppkavlade byxor med färgglada strumpor under. Eller bara en vit t-shirt och jeans.

 

Och fulast?
Båt, stek stek stek. Fula läderskor och stela skjortor. Speciellt röda byxor. Urk.

 

Vem saknar du?
Fast det är ju ett skämt.

 

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att hela världen var målad i rosa och lite glittrig. Eller bara kolsvart och stjärnor som lös hela tiden utan moln som skymde dem. Och att vara nöjd med livet.


Vilka tre personer inspirerar dig mest?

Min kära mor, Julia Roberts karaktär i Mona Lisa Smile, och Summer i 500 days of Summer.

Bästa filmen nånsin?
Amelie från Montmartre och Grease. Ja.

 

Bästa boken nånsin?
Älskar the Notebook av Nicholas Sparks. Boken är tusen tusen tusen gånger bättre än filmen och man blir ju så kär i kärleken.

 

Vilka tidningar läser du?
UNT och Cosmo.

 

Vad önskar du att du var bättre på?
Sjunga och skämta.

 

Är du religiös?
Nä.

 

Vad är din största rädsla?
Mörker, okulta ting, bryta nacken, få cancer, oschyssta människor och mördare som ligger i sjöar och vill dra ner en under botten när man badar.

 

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
"Jag har aldrig gillat dig, jag har bara varit attraherad. Det är inte samma sak". Nize.


Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Elsa och Bertil. Kanske Oscar.

 

Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
En rosa minicooper med rosablommiga säten och lackdetaljer.

 

De tre finaste sms du fått i år?
Det finaste jag fått genom tiderna är "Min rock luktar Amanda :)". Lite för er men mycket för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0