home is always here, opportunities are not

Det här med att det skulle finnas ett liv efter döden... jag vill tro på det för alla äldre som levt ihop hela sitt liv med dött ifrån varandra. Jag vill att de ska få ses igen. Personligen vill jag bara dö. Det ska bli svart. Varför leva om sitt liv? Men det jag blir lite konfunderad över är hur man kan förklara efter-döden-livet för någon som varit gift två gånger?

Om en kvinna varit gift med och älskat en man 10 år. Han dör i tidig ålder av hjärnblödning, t.ex. När han kommer till himlen bestämmer han sig för att döden är okej, han ska få återse sin fru. Men under tidens lopp gifter hon om sig med en man hon också älskar. Även den mannen dör, men av ålder.

När kvinnan sen dör och kommer till himlen så väntar båda på henne. Ska männen acceptera att det finns en annan i hennes liv? Eller kommer det finnas två pararella dödsdimensioner? Ska kvinnan "vara på två ställen samtidigt"? Eller ska hon välja man? Kan man få ett brustet hjärta i himlen? Kan man bli kär i himlen? Ska inte efter-döden-livet bara vara glädje?

Alltså kan det inte finnas. Eller?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0