mina finaste upplevelser

  • Året var 2009 och jag och Gustav Mattsson hade väl hängt kanske... inte en enda gång. Vår första kyss var på tolvslaget mellan 2008 och 2009. Mellan den dagen och att vi blev tillsammans gick det ungefär 8 dagar. Efter 5 satt vi på hans rum och pussades när han stannar upp och säger "du skrämmer mig" "varför då?" "för att det har gått så himla kort tid och jag tycker så himla mycket om dig". Jag tror mitt hjärta hoppade ur min kropp lite då.
  • Och när det hade gått 1 månad och 5 dagar var det 13 februari. Han överraskade mig med lunch, rosor, ett kort, min favoritlåt och min favorittröja. Ni vet när det är nytt och man inte vet vad man ska göra av sig själv. Sånt pirr var det. Sen åkte han iväg på militärläger i Norrland och jag fick åka hem och kolla på facebook-bilder.

  • Under påsken så åkte vi till Skåne. Han till Helsingborg och jag till mina kusiner. Vi hämtade upp honom. Så sitter vi i bilen i kön till färjan. Då kollar jag ner i jackfickan och ser ett litet paket. Nyfiken och odiskret som jag är säger jag "ÅÅÅÅH VAD HAR DU DÄR?!". "MEN ÅH. Du skulle inte få detta än.... men nu när du redan sett kan du väl få det på en gång". Han drar fram två små paket. I det ena har han försökt sig på att köpa örhängen. Dessa använde jag givetvis för att göra honom glad. Och i det andra paketet låg det ett knippe hårsnoddar. "För att du säger alltid att du inte har några toffsar, så nu kan du ha de här hos mig. Så har du alltid en toffs". (Ni vet glädjen när de tänkt på det lilla).
  • Och sen har vi världens bästa Andreas Bergström. Han var min bästa vän i ett halvt år och min pojkvän i ytterligare ett halvår. Han frågade chans på mig i augusti 2010 genom att när jag skulle åka upp på en långhelgsresa med släkten i fjällen skickat med ett brev för varje kväll. Varje brev hade ett eget tema och varje kväll somnade jag lycklig. I det sista brevet skrev han att vi borde bli ihop. Och så blev vi ihop.

Och det här var fint för mig. För de var fina. Och det ligger också i det förflutna vilket gör mig superduper glad. Ni vet. Att man kommit över det.


Kommentarer
Postat av: oberg

amanda detta var det finaste blogginlagget jag last pa lange! blev glad i magen av att lasa det. hoppas du har det bra!! :)

2012-02-15 @ 17:47:10
URL: http://linasvea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0