kom igen nu

Försöker ta tag i att plugga. Skolan tar död på min insida. Eftersom att utsidan av mig gör väldigt lite. Jag har blivit överväldigad och ser inte hur jag ska lyckas. Tills på fredag ska jag kunna hela Stockholms skärgårds öar och historier. Det är 2,5 timmes båttur som vi ska kunna guida. På engelska. Problemet ligger inte nödvändigtvis i att lära sig fakta om Rövarön och Tegelön m.m. utan att veta när sjutton de kommer?! Har sett öarna 2 gånger i hela mitt liv. Det räcker inte. Jävla skitgrej. Vill inte ens bli gudie. Dessutom rekomenderar jag inte er att åka guidade båtturer i skärgården. Det är jättetrist. Hatar att misslyckas.
Har heller inte kunnat åka turerna för att jag jobbat varje helg, och det är bara då båtarna går. Sen förlorar man liksom suget att plugga när man åker direkt från skolan i Norrtälje/Stockholm för att jobba. När man är ledig vill man vara ledig. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0