bring the action

Idag är det helt okej om ni blir avundsjuka på mig och mitt framtida liv. Efter att ha sovit säkert 10 timmar så åkte vi till Village och åt frukost vid 9, hade hotellservice där och på M till ca 12. Efter det åkte vi till skräddaren då iprincip allas kläder är för långa eller att midjan är bred, satte, nu syr vi till dem. Slängde i oss en billig kycklingkebab för kl 14 skulle vi gå på gratis hamam hos en av våra suppliers (samarbetspartners). Efter ca 2 timmar är jag len som en bebisrumpa och luktar jättegott. Den goda lukten beror såklart på att jag duschade efter, var ju helt oljig. Men det var så himla härligt!
 
Hamam går till såhär:
1. Bastu
2. Ett rum lika fuktigt, varmt och svettigt som en regnskog
3. Ligga på ett varmt marmorbord och bli sönderskrubbad (ca 150g döda hudceller. Som en cheeseburger).
4. Få badskumsmassage.
5. Vila huden lite
6. Oljemassage
 
Och ikväll ska en av de restaurangerna vi samarbetar med bjuda oss alla på middag och dricka. Kommer bli festligt och gott!
 
 
Ska jag vara ärlig så saknar jag er där hemma trots att jag har det så lyxigt. Vill dela det med familj och vänner. Saknar att prata om birger, svensk TV, klaga på vädret, Uppsala-humor, mysa i en säng eller kramas i en soffa en hel dag, äta annat än pasta till middag eller youghurt med nyttiga flingor till frukost, veta vilken valuta jag betalar med och hur mycket det faktiskt är, dricka kaffe på Evelinas balkong, köra i en stad där man stannar vid rödljus och inte kör över heldraget och saknar fan bacon och kött så sjukt mycket. Ja, ni fattar. Jag saknar er helt enkelt. Vi får väl hoppas att det går över. Hehe, nä. Men alla som vill är tusen gånger välkomna att hälsa på.
 
 
P.S. Kanske kommer hem några dagar i sommar. Men detta är ej bestämt. Kanske aldrig vill komma hem igen. Skojja föräldrar och mormor. Klart jag kommer hem! Kram

Kommentarer
Postat av: evelina

Fyfan vad skönt det där lät, kanske också ska bli reseledare då.

OCH JA OM DU KOMMER HEM!!!! Vore det bästa som händer under hela sommaren! Please please please, jag och min balkong saknar dig massor! Vi är nästan lite ensamma faktiskt.

Svar: BLI! Är kul! Men hallå! Jag säger till när/om jag kommer hem så kanske vi kan ses typ en dag eller du vet... något. Kanske kan lämna en korg med bullar utanför din dörr kanske? Om du vill alltså? Du måste inte! PUSS
Amanda Notrica

2013-04-24 @ 06:40:41
URL: http://evelinaboivie.blogg.se
Postat av: Maria

Det var inte ens litet roligt! Vore väldigt, väldigt kul om du kom hem ett tag men är det bra? Du kanske inte vill åka tillbaka?

Svar: Lite roligt? Jag vet ju inte ännu, men jag tänker att kanske om jag kommer hem så ser jag också vad jag inte saknar eller har fått för mig att jag saknat? Och i så fall trivs bättre i Turkiet?
Amanda Notrica

2013-04-24 @ 22:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0