I'm alive

HEJ!
 
Snabbt:
Var på middag i tisdags på Crazy Horse, samarbetspartner. Sov sedan en timme innan vi skulle upp och jobba klockan 8 igår. Sedan följde en dag med hotellservice, utbildning i försäkringar av en man från ERV (europeiska) i 4 timmar och sen ytterligare en middag med en annan samarbetspartner. Denna gång ett sjukhus  De andra gick ut igår med men jag slocknade som en trasig lampa innan midnatt. Idag var jag ledig så jag och Christina har varit på stranden ett tag, lagat lunch och sen gått till Avsallar med finska Lotta. Avsallar är den närmaste byn vi har och där finns marknader, affärer, restauranger, skräddaren m.m. Vi handlade middag som vi skulle laga hemma. Efter idag har vi också lärt oss att INTE handla så mycket när vi ska gå fram och tillbaka ca 20 minuter och har ca 200 trappsteg upp till lägenheterna.


Sa ju att jag var sugen på kött i tisdags så när samarbetspartnern Crazy Horse bjöd på vad man ville. Snällt!
 
Lekte lekar. Norska ölspelet är tusen gånger roligare än svenska förövrigt. Ska lära er allt jag kan när jag kommer hem.


Vet inte varför den norska pojken sitter så nära. Men vi hängde i alla fall med multinationer. Finskar, danskar, norskar, turkar, svenskar.



Middagen.
 

Stranden är inte dåligt fin i alla fall. Lågsäsongen gör att bäddarna ekar tomma. Men det var så varmt att det var svårt att veta var man skulle ta vägen. Pallade bara 1,5 timme och två dopp i havet innan jag gav upp och lagade lunch hemma istället.


Finns en typ av massage här som heter "Puss Reflex". Tyckte bara att det var gulligt. Tänk att ha en pussreflex.


Lyxmiddag a la Amanda och Christina. Kycklingfiléer med potatis, morötter, lök och champinjoner i ugn serverat med färska tomater och rivna morötter.
 
Är så sjukt svårt att få tag på bra mat här nere kan jag tala om för er. Det är väldigt lågt om annat än kyckling. Grädde och mjölk är inte något som man ser ofta. Allt bröd smakar socker. Kaffe? VAD ÄR DET? Finns turkiskt kaffe och nescafé, men till det har man mjölkpulver. Något Turkiet levererar utöver det vanliga och som är billigare än gratisprodukter är grönsaker och frukt. Man betalar knappt 10 kronor för en hel armé av grönt. Kommer väga noll kilo när jag kommer hem. Nä skojja, trycker i mig en påse chips om dagen.
 
Och nu ligger jag i min säng och ska sova snart. Vet inte om det är järn eller kalciumbrist eller något annat men är så trött på kvällarna att jag vill somna vid 20.00. Fast ska nog inte sova än, vill plugga lite på diverse saker.
 
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Maria

Amanda lilla gumman, du tar ALLTID det dyraste på menyn! Ser gott ut i allafall.

Svar: Det fanns faktiskt en sak som var dyrare. Det var räkor. Men jag tänkte ändå att så oförskämd får jag icke vara......
Amanda Notrica

2013-04-25 @ 22:43:21
Postat av: Maria

Jag förstår ju att du har jättemycket att göra men det är så himlar kul att läsa vad du gör och se bilder. Jag kastar mig över datorn varje kväll. Det känns litet tomt när du inte har lagt upp något....
:( Kram

Svar: Nu finns det ett nytt inlägg!!! Jippie! Fast du kanske sover redan? I så fall får du läsa imorgon. Tusen kramar!
Amanda Notrica

2013-04-26 @ 23:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0