when it's good then it's good 'til it goes bad

Har ändå varit ganska upptagen nu i två dagar. Så nu har jag startat upp datorn för detta. Och tänk att nu har vi det ändå inte lika hektiskt som det blir under högsäsongen. Iih.
Men okej, så igår var jag på study trip till Dim Chay. Denna utflykt ska jag även själv ha på fredag, psykos. Ska göra mitt bästa. Såklart. Kom hem vid 16, satte mig ute på balkongen för att mysa i solen men blev snabbt hämtad för vi skulle till vårt Office och rambla runt på vårt hotell som öppnade idag för första gången denna säsong. Vi skulle lära oss alla rumstyper, vart allt ligger osv. Ni ska veta att det är som en by. Går man ett varv och inte ens runt hela hotellområdet tar det minst en timme om man inte springer. Bilderna i katalogen gör inte stället rättvisa för Pegasos-hotellen är så sjukt mycket finare i verkligheten. Dog lite granna faktiskt. Efter ramblandet så skulle vi på ytterligare en utflykt. Fire of Anatolia som är en dansshow i Antalya. Den började 21.30 och vi var hemma igen vid midnatt.


Första stoppet på utflykten känner ni väl igen sen innan. Fruktplantaget. Denna gång klättrade jag i apelsinträd!


Skojar inte med utsikten. Såhär ser det ut nästan vilket håll man än vänder sig i Turkiet.....


Så här ser det ut i Dim-grottan. Det är kalkstensgrottor där det har droppat och blivit sånna här coola stenar både i taket och på marken. På vissa ställen var det massor av meter ner och massor av meter upp. Hur coolt som helst. Man gick typ 210 meter in och kom till en grott-sjö och sen samma väg tillbaka. Fuktigt som tusan och mina vader vibrerade av all "träning". Men okej, det var värt det. Börjar tusan bli tjock av all onyttig mat.


Här ser ni hur fet jag har blivit. Tusen kilo på 2 veckor.


Sista stoppet på utflykten är här vid Dim river. Där äter man lunch på kuddar och njuter av utsikten. Det finns rutschkanor osv om man vill bada men just nu är det kanske 14 grader i vattnet.

Fire of Anatolia. Nästan 60 stycken dansare på scen. Och nästan alltid samtidigt.

Och idag har vi varit i office hela dagen och fixat med hotellpärmar, servicediskar och kollat alla rummen för den som skulle checka in idag och inatt för att se att rummen är städade och håller kvalité. Översatte även informationsblad och ramblade isär hotellet. Till middag blev det hotellmat på Village med Amanda.

Pegasos Planet är samlingsnamnet för 3 hotell ( Royal, Resort och Club). Bor man på ett av hotellen får man utnyttja alla faciliteter. Och ni läste ju hur stort det är och tiden det tar att gå runt. Så himla fint!

Imorgon ska jag hämta mina första gäster! Tre norska flyg som jag ska hälsa välkomna. En av transferbussarna åker jag också med. Känns nervöst/roligt/taggad/läskigt. Ska däremot bli kul att äntligen ha transferuniformen. Ni skulle bara veta. Var en lång dag idag (12 timmar) och blir en tuff dag imorgon så godnatt.

Kommentarer
Postat av: Stina-Mina

Fina Amanda! vilka roliga bilder och vad du ser glad o pigg ut hela tiden!Kul att se din blogg!
Kram STina-Mina

2013-04-28 @ 14:19:13
Postat av: mormor

Hej Amanda!
Det är för mig den här vistelsen har varit och det har varit fantastiskt. Jag saknar dig mycket!
Mormor

2013-04-28 @ 14:20:46
Postat av: Annika

Hejsan!
Vi har varit ett dygn tillsammans i Västergötland. Mormor, Mia Stina-Mina och jag. Vi har ätit gott, yogat, vandrat och pratat massor. Verkligen toppenlyckat. Nu har vi tittat på alla dina fina bilder, det ser verkligen ut som om du har det bra. Hoppas att turen med norrmännen gick bra. Nu ska vi köra hem.
ANnika ps. Din mamma snarkade jättemycket inatt!

2013-04-28 @ 14:23:10
Postat av: Maria

Dina mostrar vet inte att kommentarerna är publika... Just for the record - jag snarkar inte!

2013-04-29 @ 08:57:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0