DALARNA


Min mobil var helt hopplös på besök i Dalarna. Klassen gjorde ju ett av våra examensarbete torsdag-lördag. Hela grejen gick ut på att helt och hållet paketera, sälja och genomföra en resa. Allt från att boka hotell, bestämma var gästerna skulle äta lunch, vilka vägar vi skulle åka, vilka sevärdheter som var värda och se och samtidigt ha något att prata om efter att vi sålt resorna till självkostnadspris. Med oss hade vi 29 pensionärer, 10 elever, 2 lärare och en busschaufför. Jag var väldigt skeptisk till resan men det var faktiskt mycket trevligt. Jag kände att jag gjorde väldigt bra ifrån mig på mina delar och kunde sova gott efter det.
 
Sen i lördags var Tilda och jag ute på Saluhallen. Saluhallen som alltid suger bajs var faktiskt roligt. Vem vet vad det berodde på. Kanske mitt positiva sinne och väldigt låga förväntningar. Sov iprincip inget natten till söndag så gissa om min 40 minuters promenad till Ekeby från Fyrishov och sista arbetsdag på Coop på det var helt jäkla olidligt. Ja.
 
 
Sist men inte minst gick Tilda och jag på Storvreta - Granlo och såg den sista kvartsfinalen. De är ju knäppa dessa innebandyspelare. Bäst av 5 kvartsfinaler. Men det var spännande eftersom det stod 2-2 i matcher. Givetvis vann Sveriges bästa lag med 4-3 och är vidare. Skäms lite över att jag blivit en sån där innebandynörd. Innebandy är ju den töntigaste sporten i världen efter typ badminton och curling. Trodde jag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0