Vad vill du bli när du blir stor?

Har jag berättat det? Vad jag vill bli när jag blir stor? Jag tror nämligen att jag har bestämt mig. Detta är det enda yrket jag haft i bakhuvudet i flera år. Jag ska bli gymnasielärare med sikte på rektor i framtiden! Mina ämnen ska vara engelska och svenska. Anledningen är att för det första var det två av mina favoritämnen efter min elevrådskurs och projektarbete och för det andra hade jag usla lärare i Engelska A och B, så jag vill vara bättre än dem. Men sen hade jag en underbar lärare i Engelska C och en till underbar i Svenska A,B och C, så jag vill bli som dem.
 
Men bara för att jag förmodligen har bestämt mig och nog söker till våren och förhoppningsvis kommer in så betyder det inte att jag är klar med min frihet. Kan fortfarande ha en superfet höst och när man blir engelskalärare så måste man studera minst en termin utomlands. Perfekt! Så när jag blir stor ska jag bli lärare. Fett. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0