"Destiny is for losers. It's just a lame excuse for letting things happen to you instead of making them happen." - Blair Waldorf

 
Blair Waldorf. Jag orkar inte hur mycket jag avgudar henne. Världens bästa har kommit till tack vare henne. Eller ja, det är taget ur en engelsk ordbok men fan vad bra ord det är. Vissa av er har hört det. Andra inte. Ordet är: fortitude. Ordet är ungefär synonymt med själslig styrka. Det betyder att man tacklar allt svårt i livet med en enorm styrks och låter sig inte dras ner av det. Blair Waldorf min kämpe och ordet fortitude är ordet jag alltid vänder mig till när saker känns jobbiga. Det räcker att säga ordet för mig själv så vet jag att mitt beteende är ohållbart vid tillfällen och jag måste tuffa till mig. Tur att hon finns. Tur att fortitude finns, du magnifika ord! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0