Barcelona 2014

Tilda och jag kom hem från Barcelona sent igår kväll. Efter fyra dagar och tre nätter är vi helt slut och jag är sjuk och kan inte röra mig ur sängen. Men det var en jättebra resa och så mycket av en stad har jag aldrig sett i mitt liv.

Dag 1:

Fick inte checka in och hittade inte till vårt hotell. Så vi åt frukost runt 11.00 oh fick hjälp av mannen som jobbade där.
 

Vi bodde helt sjukt bra mitt på La Rambla och nära till allt. Söt liten minibalkong också!



Vi gick säkert 2-3 mil första dagen runt hela Barcelona och såg alla coola bygnader. Otroligt duktiga som hittade! På kvällen sadlade vi om och gick till Ryans Pub som Fredrik hade tipsat om. Där åt vi nachos och spelade beerpong.

Dag 2:


Gick inte upp sådär överdrivet tidigt eftersom vi kom i säng sent. Gick runt i några affärer innan hungern efter frukost blev olidlig. Gick in på Corte inglés och köpte en serranoskinksbaugett, färska jordgubbar och juice, satte oss på torget i den varma solen och bara njöt ett tag.


Efter frukosten tog vi buss nr 24 till Parc Guell. Också känt som världens bästa plats. Där spatserade vi runt några timmar, tog en fika, såg träd med löv, blev besvikna att den fina delen hade skaffat en 8 euros inträdesavgift som inte var där senast jag var det. I övrigt sjukt bra. Vi gick sen hem genom stadsdelen Grácia som också ska vara "Happy Area" med många små, mysiga och genuina butiker. De måste varit stängda när vi var där. Vi var URSVULTNA när vi hade kommit tillbaka till vårt område så vi kastade oss in på Corte inglés igen och köpte take away paella. Livs.

Dag 3:

Den här dagen tog vi oss ner till hamnen och fiskarkvarteren för att se vad de hade att bjuda på. Åt färsk frukt frn en marknad medan vi dinglade med benen på en brygga.


Så gick vi på akvarium och kollade på fiskar, hajar och pingviner.


Nere vid hamnen finns det massor av restauranger som säljer 3-rätters för 9-14 euro. Det är en bra grej. Vi åt skaldjurspaella till huvudrätt. Som ni ser är de rätt givmilda med havsdjuren.

Vi gick längst med stranden hem. Det blåste helt galet och det låg massor av surfare ute i havet och väntade på en bra våg.

Dag 4:
 

Sista dagen innan vi skulle flyga hem tog vi en hop on hop off buss. Våran plan var att gå in på Sagrada Familia eftersom det var stängt när vi var där i söndags. Efter att ha sett den extremt långa kön ändrade vi oss snabbt och satt kvar på bussen. Däremot gick vi av på Camp Nou för att se vart det legendariska Barca har sin hemmaarena. Den sista bilden får visa lite hur jag mådde de två sista dagarna som sjuk. Här sitter jag och sover och Tilda tyckte det skulle vara svinkul med en selfie. Bilden är jätterolig.
 
Tack för den minisemestern kompis! <3
 
P.S. Bojkotta BK på BCN-flygplats. Värdelösa människor. Hade jag haft en tennisboll hade de fått den i huvudet.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Wiiiie <333

2014-03-08 @ 18:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0