Dessa arma människor.

Får sån extrem ångest när jag kollar på Lyxfällan. Jag kan bara inte förstå hur man kan sätta sig i en sån situation där man har skulder på över fyra miljoner kronor. FYRA MILJONER KRONOR! Hur kan man sova om nätterna? Och hur kan man fortsätta handla? Lönen på kontot är liksom inte monopolpengar som kommer tillbaka när man startar om spelet. Här satt jag och pratade om en osthyvel med rosa handtag som jag inte behöver. Men jag menar, där ute går folk och köper på sig en husvagn, en 10 000 kronors soffa eller en ny motorcykel när de redan har typ fem bilar. I.D.I.O.T.I. Blir så arg. Ännu värre är ju dem som handlar utan att ha ett jobb. Alla borde åtminstone försöka skaffa sig ett arbete. Finns ju inget bättre än att få spendera sina egna pengar och få bevis att jobbet gav utdelning. Inte bara fysiskt när lönen hamnar på kontot men att få unna sig något fint när man tycker att man förtjänar det.
När jag köper något brukar jag tänka "hur länge måste jag jobba för att ha råd med detta". Och antingen känns det värt det, eller så gör det inte det. Och då struntar jag i prylen. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0