roadtrip

Så jag flög ju ner till mamma och Ingemar i Bergamo, Italien i lördags. Kom fram runt midnatt så det var bara att trycka i sig pizzan som mamma köpt till mig och sova. När vi vaknade packade vi ihop våra grejer så vi kunde åka och bada.


Innan vi släppte av mamma stannade vi i en liten by och åt den mest fantastiska pastan!


Så mamma cyklade vidare från Milano till Rom med sin kompis och jag och Ingemar började bilturen hem genom norra Italien, Österrike och nådde Ingolstadt lite efter den tyska gränsen dag ett.


Där åt jag spaghetti de neo. Den var god men så märklig. Sällan man ser vanlig, inte svart, pasta där de istället använt bläckfiskens bläck i såsen! Så fick vi också en fin liten frukost på ett supertyskt brödställe.


I måndags gasade vi igenom Tyskland på autobahn. Men kom in på en liten kringelikrokväg där denna underbara skapelse existerade. Tänk er ett gigantiskt vetefält fast med solrosor. Bara solrosor. Världens finaste blomma.
 
Från Sassnitz tog vi en färja i fyra timmar till Trelleborg och körde sen till Hässleholm och sov hos kusinerna. Sista biten körde vi i tisdags och hann fram till Uppsala i tid för att jag skulle kunna duscha av mig lite innan jobb. En ovanlig helg ändå, men kul grej att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0