Amanda 22 år.

Födelsedagshelgen är över. Måste i ärlighetens namn säga att födelsedagar är det bästa för ens självförtroende. Det finns ju ingen dag man är så populär på som när man fyller år. Plötsligt har man hundra vänner som säger grattis. Man ba, tja, ska vi ta en fika eller nu när vi är BFF's? Nej, okej jag skojar.
 
Men hela firandet inleddes i fredags med en fika och ny telefon med Johan. Sen shopping, sushi och 12 years a slave på bio med mamma.


I lördags halvväcktes jag av att mamma sjöng för mig där jag sov i soffan. Och kolla vilka paket! Bara kuvert. Wuhu, nya skor här kommer jag. Pratade också med pappa i telefon och berättade att jag köpt min biljett till USA. Från 3 maj är det han och jag i 19 dagar. Känns underbart! Han blev lite chockad, men med samtalets gång blev han gladare och gladare. Phew. Som jag längtat efter att säga det.

Vid lunch kom släkten förbi och vi åt supergod revbensspjällslunch och marängefterrätt. På tiden jag föddes, 15.33, tände vi tomtebloss. Bästa idén någonsin. Varsågoda att sno den.


Sen på kvällen gick tjejerna ut och åt middag på Oleary's. Sen gick vi ut och födelsedagsshottade och hade roligt! Två saker att observera i denna bild. Ett: min nya telefon (!!!!) Känns så himla gött att skrota den äckliga Samsungen. Två: Det är jättestökig. Jösses, ska fixa det snart.
 
Känner mig förövrigt inte en dag äldre än 16. Men det kommer. Ska ju växa upp och bli mogen och allt det där. Visst att jag samlat på mig en hel del vuxenpoäng i år genom att köpa egen bil, öppna sparkonto, boka egna flygresor och hotell och sådär. Men efter de poängen har jag väl kanske hamnat på 17 då. Enda skillnaden från då är att jag nu får dricka och köpa alkohol. Xoxo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0