come and join the love foundation

Alltså ja ja ja, det var en superfredag också. Blir så rädd att jag ska bli av med det här humöret. Vill inte! För det första kom det in en alldelens för snygg och trevlig säljare att jag rodnade bara jag kollade på honom.  
Den andra bra saken var att jag samlade på mig lite sol på lunchen genom att sitta ute med matlådan i knät och musik i öronen. Fick nästan lite ränder! (Önsketänkande).

 
Den tredje bra saken var att jag slutade 15.00 så då åkte jag hem och iväg till spåret för en liten löptur medan solen fortfarande värmde där jag enbart hade på mig en långärmad träningströja på överkroppen. Underskatta aldrig det här med endorfiner!

 
Läste också lite om Republikaner vs Demokrater i USA bara för att faktiskt djupgående förstå varför jag är demokrat. Och herregud mina vänner. Kommer aldrig kunna förstå vad det är för sjuka människor som röstar republikanskt. Det känns som lever kvar på 50-talet eller ännu längre sedan. Republikanerna är mot abort, mot samkönade äktenskap, mot skatt efter inkomst, mot välfärd, mot fri sjukvård. De är för fler militärer, för "vapen till alla" även om de är dolda och det inte har gjorts någon bakgrundskoll på den som köper och de är för dödsstraff. Alltså jag orkar inte. Hur kan man vara så konservativ och trångsynt. Det här var bara några saker. Men det var dem som upprörde mig mest. Vote for Obama!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0