in order to change you have to be sick and tired of being sick and tired

Hej!
Det finns en sak jag har tänkt på. Och den saken är ganska återkommande i mitt liv. Den saken är det här med identitet. Vem man är, vem man vill vara och vem folk tror att man är.
Jag känner mig inte som mig själv, eller den jag vill vara. Jag vill vara allt. Och jag ska försöka ändra på det och bli det.

Jag är trött på att inte utvecklas utan bara vara "Coop-tjejen" som till max lär sig en kod till en ny äppelsort i veckan. Så jag ska utveckla mitt vokabulär och ge mig på att läsa fler böcker detta år än förra. Dels för att jag gillar det och dels för att det utvecklar ordförråd och kreativitet. Så därför har jag köpt två nya böcker.
 

Jag är trött på att lägga min energi på fel saker och spendera mer tid i sängen än ute "på fältet". Så jag ska börja träna. Man behöver inte kickstarta och köra all in på en gång. Tar det i min takt, så länge det är en takt. Så därför var jag ute och gick/joggade 40 minuter idag.
 

Jag är trött på att sakna många av mina vänner. Så jag ska hitta tillbaka till dem. Och därför ska jag trappa ner på sängliggandet och komma ut mer. Även om det bara är en timme per dag.
 
 
Jag är trött på dåliga människor som inte gör mig gott. Så därför ska jag ha de andra tre ovanstående punkterna att fokusera på så slipper jag förhoppningsvis dessa glädjedödare.
 
Det är små mål samtidigt som det är stora mål. För att vill du ändra dig kommer ingen att göra det åt dig. Jag vill liksom känna att jag kan. Jag vill ha mål som jag kan nå och känna mig stolt över mig själv för att jag har åstakommit något. Jag vill känna mig smart igen. Jag vill känna att jag orkar springa minst 5km, no biggie. Och så vill jag vara där för folk lika mycket som jag vill att de är där för mig.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Heja dig Amanda!! Saknar dig massor, om en månad ses vi, wie!

2014-03-24 @ 15:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0