Pasta a la Findus

Alltså mat hörrni. Dagar man orkar laga mat. Mat när det blir gott. Det är livet. Mat blir livet. Ikväll försökte jag härma en av de frysrätter jag tycker bäst om. Såhär gjorde jag:
 
Hacka 2-3 vitlökklyftor, stek i olja. Häll på en burk krossade tomater och låt detta puttra tillsammans med en grönsaksbuljongtärning, chilipulver, cayennepeppar och chili flakes (styrka efter smak!). Det ska helst puttra jättelänge. Min sås puttrade i ca en timme.


Samtidigt som du kokar pastan kan du slänga i sparrisen, som du hackat i småbitar. Och när det är ca en minut kvar lägger du i räkorna.


Ser kanske inte mycket ut för världen, men det smakade bättre än det ser ut. Tomatsås i mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0