julafton2014

God jul, god fortsättning och gott nytt år på er.

I år var det en kanon jul. Alla kusiner, mostrar, mostrars män och syskon (i princip) var med och firade. Varannat år är det bara Notrica-barnen och mormor och varannat år är vi alla. I år var ett sånt år.

Vi vaknade med fantastiskt Uppsala-väder, åt julskinksfrukost och klädde oss fint innan vi styrde kos mot moster Annika för jullunch och Kalle Ankas jultitt. På kvällen var vi hemma hos oss, öppnade julklappar, rimmade till gröt och kollade på Notting Hill.


Juldagen spenderades också ute hos oss på landet med den bästa julmaten av alla som är av den amerikanska jultypen. Detta betyder ej att den som gjordes på julafton var dålig utan att jag helt enkelt föredrar kalkon och alla dess tillbehör. Efter denna middagen banade jag väg till vännerna, drack vin och dansade fötterna varma på Vdala och Saluhallen.
 
Fick bara bra julklappar och gav bara bra julklappar. Så jag är nöjd.
(Vet inte om det märks men jag är väldigt förtjust i mina bröder).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0