En sen julklapp

I fredags mötte Axel mig i Stockholm varpå vi begav oss mot Hotell Hellsten, ett ekovänligt hotell med badkar. Detta testade vi såklart med ett varsitt glas bubbel. Jättefint hotell, stort rum och en fantastisk sänghimmel. 

 
Middag åt vi på Restaurang Räkan. Jag var sååå taggad på detta. Jag fick välja vad jag ville och tog den mellanstora skaldjursplatån. Och det var helt otroligt vilken platt middag jag fick. 1 av 5 toasters på Restaurang Räkans platå. Smaklöst och tråkigt. Att servitrisen sen har mage att komma ut och säga ”det är så här det ska smaka” utan att ha åtgärdat mina synpunkter på den smaklösa maten. Otroligt pinsamt och jag skulle inte rekommendera restaurangen till någon! Skaldjur är ju min grej. Jag älskar skaldjur. Och att då få allt man gillar på samma tallrik och det smakade värre än saker man köper på burk är bara så tråkigt.

Annan kul grej är Axels efterrätt som var ”Créme brulée med färska bär”. Ut kommer en cremébrulée som lovat men med två blåbär och ett hallon + lite citronmeliss. Skriver de ut garneringen så kan de väl lika gärna skriva till ”citronmeliss”. Vi skrattade åt fjaskot och gick därifrån ganska besvikna.

(Maten ser god ut, men låt er inte luras)

 

Men tur är väl att vi hade en följande lördag med en bra hotellfrukost och där vi åkte till Kungsholmen för att göra en varsin pedikyr följt av kinabuffé och lite promenad på stan.

Så fin present! Uppskattar allt trots min rant om dåliga restaurangen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0