Avtackningen

Torsdag var min sista dag på Cloud Nine kontoret. Och en sån dag det blev! Jag trodde att Katharina och jag plus kanske några till skulle äta lunch tillsammans på Historiska muséet. När vi kommer dit stegar hon på längst in i restaurangen. Bakom stängda dörrar ställer sig hela Cloud Nine upp och klappar och hurrar. Jag blev så överraskad och förstod ingenting. Alltså ingenting! Vilken glädjande överraskning! När lunchen var slut tänkte jag "åh vilken fin avtackning! Lite konstigt att ingen sa något eller så, men det gör inget. Det var ju kul att så många ville komma!". 
 
 
Då säger de att vi ska tillbaka till kontoret och ha avtackning. Vadå avtackning? Vi har ju redan haft lunch? 
Men icke. Min chef och VD, CF, håller ett fint tal och överlämnar ett presentkort från Akademibokhandeln på 500kr för mina studier och det är ju hur bra som helst! Sen börjar det plinga. In rullar en fantastiskt fin cykel och tre paket vari det ligger ett lås, ett lyse och en valfri upplevelse i Stockholm som alla i personalen själva hade samlat in pengar till. Jag blev så obeskrivligt glad och överraskad och rörd. Kan ni förstå att folk vill göra något sånt här, för mig? Helt underbart! Och precis exakt de sakerna som jag behöver! 
 
Ett sånt fantastiskt gäng. Har varit en ära och ett nöje att vara en del av Cloud Nine i över ett år. Och att få den sortens uppskattning är långt förbi vad jag hade förväntat mig. Kommer kännas tomt utan dem, men nya utmaningar står för dörren. (Klyschigt, men sant). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0