alla hjärtans dag

Så... jag har suttit och försökt tänka ut dels något fint att säga till er om kärlekens dag, och en fin bild i rätt tema att visa. Så jag började med att gå in på weheartit för att hitta inspiration. Men fy så sorgligt det var. 60% av alla kärleksbilder var precis motsatsen. Folk som la ut bilder i stil med "fuck valentines day" och hur ensamma de var idag. Trist tycker jag.

 

Om ni vill uppdatera er om hur mycket jag gillar kärlek och allt gulligt och litet och fluffigt så kan ni läsa vad jag skrivit tidigare på detta datum:

2013 & 2013
2012
2011

Annars tänkte jag berätta om den bästa dejten jag någonsin varit på.
Han heter Sebastian, ursprungligen från Västerås och jobbade för Ving i Alanya. Vi träffades på ett ställe i Turkiet som ägs av en dansk, så många skandinaver och framför allt guider går dit när artister som t.ex. Rasmus Seebach spelar. Så stod Sebastian vid den stökiga baren och jag tyckte han var jättejobbig som pratade med mig om något jag inte minns längre. Det var strandfest så de flesta stod nere med sanden mellan tårna. Tar med min öl ner till de andra när den här irriterande svensken plötsligt dyker upp och vägrar lämna min sida. Han envisades med att vi visst skulle höras och la in sitt eget nummer under namnet "Charmören från Ving". Eller ja, han var full så det stod snarare "chmrn frn vig". Sen träffades vi ute några gånger och han hade en fin tröja och åt kebab med mig efter bara en öl för det går inte att dricka på tom mage, eller hur!



En dag i augusti när jag legat hemma jättesjuk liksom bara bestämde vi att jag skulle vara frisk. Klockan var runt 20 och jag smög med mig en filt ut ur lägenheten. Den unga mannen hade plockat med sig en hel box av sushi och kört 20 minuter för att plocka upp mig i bilen. I mörkret körde vi vidare för att köpa coca cola, och medan jag står i kassan hittar han nya vänner i form av två små turkiska barn att kicka lite boll med. Gulligt. Vi örde vidare i två minuter och parkerar vid stranden, fäller ut filten och har en liten picknic sådär oförskämt härligt under månen, stjärnorna och havets brus. Mellan varven doppade vi tårna i det varma medelhavet och hade sandkrig. Senare fick vi sällskap av turkiska familjer som verkade föredra att bada när alla turister gått hem. Vi påpekade ofta och gärna för varandra hur cheezy hela grejen var att sitta på en filt med månen som lampa. Strax efter midnatt körde han hem mig och så var den kvällen över.

 
Så det var min bästa dejt och jag önskar jag kan göra om det någon gång. Även om jag varit ensam idag så är det lite careface faktiskt. Jag gillar liksom ändå rosor. Och framförallt gillar jag när folk köper sushi till mig. Samma person kommer ju inte alltid köpa sushi till dig. Så det är bra att man kan variera sig. STOR PUSS till er så här strax efter midnatt. XOXO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0